söndag 5 december 2010

Söndagen den 5 december.

Hej,

Kort presentation om varför det skrivs här.

Tanken med Samtidsdiagnoser är att jag skall ha en vettig sysselsättning mellan blöjbyten, jobb, sambo och alla de andra mer eller mindre roande sysslor som tillkommer en familjefar. Samtidsdiagnoser kommer aldrig att innehålla puttenuttiga beskrivningar av min avkomma, vilka kläder som inhandlats eller hur gullig min livskamrat har varit i helgen. Nej, Samtidsdiagnoser kommer fokusera på att spegla mina fördomar om människor och fenomen som jag (vi alla egentligen) springer på från tid till annan. Jag har inte heller någon plan för hur det skall presenteras. Det är dagsform och stundens ingivelse som är avgörande.

Just nu är dagsformen, bedrövlig. Vill tacka sällskapet från Harwest Home igår! Ni är sjukt trevliga!

Kort diagnos, vad är det med "the drunken Irish guy". På krogen igår var det ett par stycken av dessa fulla irländare. Gubbar kring 50 som låter som sjöbusen i Family Guy, ni vet han med träbenen och träarmarna. Var kommer dessa herrar ifrån? Har sprungit på typen tidigare, en högljudd sort som gärna sjunger "for a pair of brown eyes" eller "wild rower" så att samtliga kroggäster störs. Min rädsla nu är, kommer vi att få hit en våg av sjungande "the drunken Irish guy" från finanskrisens Irland.

...And it's no, nay, never,
No nay never no more, 
Will I play the wild rover 
No never no more..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar